Click Here

Tuesday 21 June 2011

Untuk 18 tahun ke atas sahaja

          Tersebut sebuah kisah percintaan seorang pemuda dengan seorang dara. Percintaan mereka selama ini hanya melalui perantaraan adik perempuan si pemuda saja. Setelah rasa cinta tersebut bertambah mendalam si pemuda telah nekad untuk berjumpa dengan ibu-bapa si dara untuk membawa sidara keluar berjalan-jalan.

            Maka pada hari yang sesuai pergilah si pemuda kerumah si dara dan meminta izin daripada ibu-bapa si dara. Ibu-bapa sidara membenarkan anaknya keluar dengan si pemuda tetapi sebelum keluar ibu si dara memanggil anaknya masuk kedalam bilik untuk di beri nasihat. Ibunya pun mengatakan pada sidara "Dia mesti bawa kamu berjalan-jalan, kemudian bawa kamu makan, kemudian bawa kamu tengok wayang selepas itu dia tentu bawa kamu balik kerumahnya dan bawa kamu masuk biliknya dan dia pun akan membuka pakaian kamu ......... ini yang emak bimbangkan" kata si ibu. Sidara pun menjawab "baiklah lah mak saya ingat kata mak.
          Selepas itu si pemuda pun membawa sigadis tersebut keluar alangkah sukanya hati si pemuda kerana dapat membawa gadis idaman keluar. Lebih kurang pukul 10.00 malam barulah si pemuda menghantar balik sidara. Sesampainya saja di rumah ibu si dara terus saja membawa anaknya masuk ke bilik dan bertanya kenapa lambat dan pergi mana. Maka sidara pun menjawab " betulah seperti mak kata, dia bawa saya jalan-jalan, bawa saya makan, bawa saya tengok wayang kemudian bawa saya balik rumaknya dan bawa saya masuk biliknya dan kemudian dia mula membuka pakaian saya, saya pun teringat tentu mak bimbang. Tapi mak jangan bimbang saya pun buka pakaiannya jugak supaya mak dia bimbang juga...........

No comments:

Post a Comment